måndag 11 oktober 2010

jag är vulgär, fulsnygg och komplex, ser du inte det människa?

akryl på trä, 20X13cm
Välkomna till min blogg!

Jag heter Caroline och är konstnär- och illustratörswannabe. Min tanke med den här bloggen är att visa upp alla småtavlor som ligger här hemma och skräpar.

När jag målar så gör jag det ofta med ett tema eller en utställning som mål. Jag gör en serie tavlor som är fina var för sig, men som är tänkta att i alla fall någon gång visas upp tillsammans. Dock så är det inte alltid man orkar jobba på sina större projekt. Det är då jag gör alla mina småbilder. De kan vara väldigt pretentiösa, äckliga, ursöta, roliga, fula, skissartade, överarbetade, halvfärdiga, obegripliga, menlösa och..ja ni fattar.

Jag ville ha ett forum där jag kan tillåta mig slänga upp vad som helst, utan att det behöver vara speciellt välpolerat och "bra", och då är ju en blogg utmärkt tyckte jag!

Mina småbilder har ofta en text påmålad eller ditlimmad. Små ord eller meningar som hör samman med bilden. Bilden blir en liten dagboksanteckning, fundering eller vad man vill.

Förmodligen kommer jag visa upp både gamla och nya småbilder och så småningom även målningar ur mina större "bildserier", inte bara ensamma stackars tavlor och skisser.

Naturligtvis är det jag som har rättigheterna till alla bilder och all text som visas här på bloggen. Jag blir jätteglad om någon vill länka till mig eller visa upp en bild, men säg till först är ni snälla.

Nu i början kommer jag nog lägga upp en bild om dagen, och när lagret mattats ut är min ambition att i alla fall lägga upp nya saker flera gånger i veckan. Vi får väl se vart det bär helt enkelt, hoppas ni hänger på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar